Hvordan får jeg de røde knopper på pungen til at gå væk?
Jeg har en masse røde knopper på min pung og noget, der ligner bumser på forhuden.
Hvad kan jeg gøre for, at det forsvinder?
J, 18 år

SVAR:
Hej J
Der er mange mænd, som har det, du beskriver – især når de går fra at være drenge til mænd – altså i puberteten.
Hvis de ikke generer dig på anden måde end udseendet og i øvrigt er helt ensartede, er det noget, mange mænd har. Det er helt normalt og kan ikke behandles. Nogle gange bliver knopperne mindre med tiden.
Hvis det klør eller generer dig på anden måde, bør du få en tid og blive undersøgt af din egen læge.
Venlig hilsen
Roland