Er udløsning i bukserne, når jeg kysser kæreste, et problem?
Hej, ved ikke, om det her er et problem, men når jeg kysser med min kæreste, får jeg nogle gange en udløsning i bukserne, og det er begyndt at irritere mig heftigt.
Jeg er 15 år.

SVAR:
Kære dig på 15 år
Tak for din henvendelse. Jeg kan godt forstå, at du irriteres over det, du oplever – og måske også finder det lidt pinligt.
Men du er på ingen måde unormal, og det er på ingen måde et problem!
Ufrivillig sædafgang
Det er slet ikke unormalt, at drenge i din alder oplever ufrivillig sædafgang. Det kan f.eks. ske midt om natten, fordi der er drømt noget pirrende. Eller det kan ske, hvis man ser en film eller læser noget, der pirrer til seksualiteten. Eller som du oplever det, at du får udløsning ved at kysse med din kæreste. Så det er altså ikke unormalt på nogen måde.
Det er irriterende at opleve og kan føles pinligt, men er for nogen en del af det at gå fra dreng til mand, hvor seksualiteten vågner og udvikles. For de fleste drenge sker ufrivillig sædafgang i en periode af deres liv – og aftager derefter.
Du kan læse mere om det i denne artikel: Fra dreng til mand
Du kan også læse i denne artikel ”Sæd og udløsning”, at det er helt normalt at få udløsning, når bitestiklerne er blevet fyldt og ikke er blevet tømt på anden vis.
Læs også svaret til en, der oplever lidt det samme som dig: Stiv penis og våde underbukser - hvad skal jeg gøre?
De bedste hilsner, Steen