Dreng på 15: Hvordan skriver jeg med mine pigevenner?
Hej adamogeva
Jeg er en dreng på 15 år. Min bror skriver rigtig meget med hans pigevenner, og det vil jeg også gerne gøre. Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal skrive til dem og tænker, om de synes, det er mærkeligt, at jeg bare skriver til dem fra den ene dag til den anden.
Husk på, at det er mine venner, så jeg vil ikke “flirte” med dem.
Anonym, 15 år

SVAR:
Hej Anonym
Jeg kan forstå på dig, at du gerne vil skrive til dine veninder. Du spørger om, hvordan og hvad du skal skrive til dem uden at flirte.
Nemt at skrive til piger
Jeg har lyst til at sige, at jeg synes, det er nice, du skriver og spørger. Der er mange drenge på din alder, som slet ikke vil have noget med pigerne at gøre. Jeg synes, det er fedt, at du vil tage initiativ til at snakke med dem. Piger er ikke farlige, og at skrive til dem er nemt. Når de er dine venner, så bare skriv til dem, som du ville skrive til en hvilken som helst anden ven.
Man kommer længst med ærlighed
Hvis nogen synes, det er mærkeligt, du skriver til dem, så fortæl dem, hvorfor du skriver. Det er min erfaring, at man kommer længst med ærlighed. Jeg tror sagtens, du ville kunne spørge din bror til råds. Ellers er du også meget velkommen til at skrive og spørge her igen. Det kan være om noget helt nyt, men det kan også være, at der er noget, som du ikke føler, jeg har svaret godt nok på.
Måske kan du få noget ud af at læse artiklen Pigevenner og drengevenner.
Mvh Jonas