19 år og ikke fået skæg - hvorfor er det ikke kommet?
Hej. Jeg har et problem, som jeg håber, I kan give et godt svar på. Jeg er 19 år og har ikke fået skæg. Har fået hår på penis og under armene for længe siden, men har ikke fået et eneste dun eller overskæg. Min omgangskreds har fået og det er lidt pinligt. Min far har meget skæg også. Håber I kan svare på, hvorfor det ikke er kommet.
A, 19 år

SVAR:
Hej A
Du skriver ikke meget om resten af din krop. Er du ellers "blevet en mand" bortset fra skægget? Du har fået hår på penis og under armene, så du må være gået i pubertet? Er du ligeså høj som andre? Har du hår på hovedet?
Hvis du ikke har hår på hovedet, kan det være en hårsygdom, du har, men hvis du har hår på hovedet, kan det ikke være det.
Hvis du ellers ligner en mand, og det eneste, du mangler, er skægget, så er der ikke noget at gøre ved det. Vi er allesammen forskellige. Nogle etniske grupper har ikke skæg overhovedet, men du skriver, at din far har skæg, så det kan heller ikke være det.
Vi er alle sammen forskellige, især med hvor meget hår, vi har forskellige steder på kroppen. Hvis du ellers ikke fejler noget, så er du bare en af dem, som aldrig får skæg....Desværre....
Roland