Tog forkert P-pille ved opstart - gør det noget?
Hej! Er lige startet på p-piller (her mandag d. 24 sept) for aller første gang. Men kom til at tage min søndags p-pille i stedet for mandags pille. Sker der noget ved det???
Hilsen den urolige Mathilde, 16 år

SVAR:
Kære Mathilde.
Jeg forstår det sådan, at du er kommet til at klikke søndagspillen ud i stedet for mandagspillen - håber det er korrekt forstået.
Nu skriver du ikke, hvilket mærke du bruger, men jeg vil gå ud fra, at det er den type p-piller, hvor du tager 1 tablet dagligt i 3 uger og så skal holde en uges pause.
Hvis det er tilfældet , så gør det ikke noget, at du har taget en pille for den forkerte dag. Du følger bare runden rundt i p-pille-pakningen og slutter med den pille, du ville have taget først.
Jeg håber, det er klart for dig, ellers er du velkommen til at skrive igen. Du kunne også ringe til din læge, hvis du får flere spørgsmål.
Venlig hilsen Linda Møller