Kløe og røde hævelser på pungen – hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Hej

I foråret fik jeg fnat, og derved kom der også en kløe i skridtet, som jeg ikke undrede mig yderligere over, da jeg gik ud fra, at det var fnatten. Jeg fik dog også nogle røde hævelser, som lidt kunne ligne bumser, som kommer og går.

Jeg har været til læge med det tre gange, og de første to gange fik jeg besked på at give det noget tid og bruge creme mod svamp. Det hjalp ikke.

Tredje gang fik jeg creme mod eksem, men det hjalp heller ikke. Fik derefter besked på at søge hudlæge, men hudlægen har først tid om fem måneder, hvilket så vil sige, at jeg har gået med det i et år på det tidspunkt.

Jeg har googlet og googlet men ikke fundet noget svar. Ved I noget, som google og min egen praktiserende læge ikke ved?

Mvh R, 24 år

SVAR:

Kære R

Vi vil meget gerne hjælpe dig.

Den creme, som du fik mod eksem, var det en steroidcreme? Hvis det ikke var, kan du købe en sådan i håndkøb og prøve det. Hvis du bare spørger efter “en mild steroidcreme” på apoteket, vil de hjælpe dig med at finde den.

Hvis det var en steroidcreme, du fik hos lægen, kunne man jo overveje, om du stadig har noget fnat og prøve behandling for det igen.

Håber, du finder noget, der kan hjælpe, så du snart slipper af med dine symptomer.

Venlig hilsen
Roland