Er det farligt, når min testikel ryger ud til siden?

Vis spørgsmål

Hej

Nogle gange ryger min testikel ud til siden, hvad kan det være?

Hilsen den bekymrede dreng på 15 år

SVAR:

Hej bekymrede dreng

Tak for spørgsmålet.

Når temperaturen nede i skridtet stiger, bliver huden i pungen mere løs i det, og testiklerne hænger også lidt dybere. Det betyder, at de kan bevæge sig mere. Det er fuldstændig ufarligt.

Så længe du ikke har ondt i testiklerne, er det ikke noget, du skal være bekymret over. Hvis du har vedvarende ondt i testiklerne eller kan mærke en knude på dem, som ikke tidligere har været dér, er det en god ide at kontakte din praktiserende læge.

Mvh Boje