Kan min testikel blive øm, hvis jeg onanerer for meget?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har på det seneste haft lidt ondt i min ene testikel. Det er, når jeg for eksempel rører ved min penis.

Er det normalt, og kan det være, fordi jeg måske har onaneret lidt for meget?

Håber I kan hjælpe.

K, 14 år

SVAR:

Hej K

Tak, fordi du skriver. Og godt, at du undrer dig over din krop og er opmærksom på nye symptomer.

Onani og smerter

Det skal normalt ikke gøre ondt at onanere. I forbindelse med orgasmen kommer der en masse muskelsammentrækninger. Hvis du onanerer hyppigt (flere gange dagligt), kan det måske godt give lidt ømhed.

Du kan evt. læse mere om onani i vores artikel Om onani – mest for drenge.

Gå til læge

Hvis ømheden/smerterne fortsætter eller bliver værre, vil jeg anbefale dig at få en tid hos din egen læge til undersøgelse, da man også kan have sygdomme i testiklerne, der kræver behandling.

Mvh Morten