Hvorfor røde, kløende knopper på penis og pung?

Vis spørgsmål

Jeg har røde knopper/bumser på min testikel pung og penis. Jeg kan ikke finde ud af, om det er bumser, små knopper eller hvad det er. Det ligner lidt myggestik/bumser/knopper, men meget svært at vurdere, synes jeg. Det klør helt vildt og generer utrolig meget.

Hvad kan det være, og hvad skal jeg gøre?

vh Christian, 17 år

SVAR:

Hej Christian.

Der er rigtig mange, som har nogle hudknopper på pungen og roden af penis uden at det betyder noget. Men de klør normalt ikke. Hvis det klør, kan du muligvis få noget creme fra lægen, men hvis det giver så mange problemer, skal det ses på og ikke bare spørges om på internettet.

vh Roland