Hvorfor har jeg smerter ved afføring?

Vis spørgsmål

Hej.
Jeg har et meget pinligt spørgsmål. Jeg har det siden i forgårs med, at når jeg skal ud og lave stort, så gør det ondt, som om der er glasskår, der er på vej ud?? Og ved virkelig ikke, hvad det kan være?? Og jeg ville gerne vide, om jeg skal gå til læge med det, eller om det er normalt en gang imellem, for jeg har haft det før, men der gjorde det kun ondt en gang?? Og der kommer ikke blod på papiret eller noget som helst :(

Pige, 17 år

SVAR:

Kære Pige

Det kunne godt lyde som om, du har en lille rift ved endetarmen. Det kan opstå, hvis man fx er forstoppet. Det er ufarligt, men gå til din læge hvis det ikke går væk indenfor en uges tid. Hvis ikke det var svar nok, er du velkommen til at kontakte os igen

Mvh Mette