Er det normalt at forhuden sidder fast på penishovedet?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har det her problem (tror jeg ihvertfald), hvor noget af min forhud sidder fast der, hvor mit penishoved starter. Er det normalt, og hvis ikke er der en måde, man kan hive det af på? Har prøvet men det gør simpelthen for ondt og uden resultat...

Og tak for sidste gang!

J, 14

SVAR:

Hej J

Mange store drenge / unge mænd / voksne kan have noget forhud, som ikke er løs hele vejen rundt. Det typiske sted er på "undersiden" af penis. Man kan og bør ikke hive det af. Så kan der komme et sår, som kan give noget arvæv, som giver flere problemer, end du har nu.

Hvis det ikke giver mange problemer, skal du bare lade det være. Hvis det kun er i perioder, det er irriteret, så kan du fra din læge få noget creme, som kan fjerne irritationen, men det vil ikke løsne forhuden. Hvis forhuden skal løsnes, skal der laves en mindre operation.

Husk på: Hvis det ikke er noget stort problem, så lad det være ...

Roland