Gjorde veninde bange - hvordan blive venner igen?
Hej. Jeg gør en veninde bange og jeg vidste ikke, at jeg har gjort hende bange. Hvad gør jeg, for at vi kan blive venner igen. Hurtig svar :(
Luis, 18 år

SVAR:
Kære Luis
Tak for dit spørgsmål. Du skriver jo ikke så meget om, hvordan du har gjort din veninde bange – om det er noget, du har sagt eller noget, du har gjort overfor hende – men under alle omstændigheder er det bedste, du kan gøre, at tale med hende hurtigst muligt og sige, at du er ked af, at hun er blevet bange og at det ikke har været din mening at skræmme hende. Du kan også vælge at skrive det til hende på en sms. Du må udtrykke overfor hende, at hun betyder noget for dig, og at du bare ønsker, at I skal være venner igen. At jeres venskab er meget vigtigt for dig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Du er velkommen til at skrive igen og fortælle lidt mere om, hvad der er sket, så kan jeg måske svare mere konkret.
De bedste hilsner
Eva Rasmussen