Er jeg fuldt beskyttet efter 28 dages p-piller?

Vis spørgsmål

Hej. Man er jo fuldt beskyttet i sine 7 pausedage, hvis man tager sine 21 p-piller regelmæssigt. Men hvis man har tager sine 21 p-piller og derefter vælger at tage 7 mere, altså har taget 28 p-piller i træk, er man så beskyttet i de 7 dage, man gerne vil holde pause - altså dag 29-35?

pige, 18 år

SVAR:

Hej

Svaret er sådan set kort: Ja, man er beskyttet i de 7 dages pause, hvis

p-pille perioden er over 21 dage, men ikke hvis den er under. Dvs du kan

ikke tage de resterende 14 piller og så være beskyttet i de næste 7 dage derefter.

Håber det giver mening

vh

Mette