Er det normalt ikke at kunne trække forhuden ret meget tilbage?

Vis spørgsmål

Hej, lidt mærkeligt spørgsmål men jeg håber det er ok.

Jeg er i tvivl, fordi når min penis er oppe og stå, kan jeg ikke folde min forhud tilbage. Jeg kan lidt, men det er virkelig ikke meget. Er dette normalt?

J, 16 år

SVAR:

Kære J

Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Hos os er ingen spørgsmål mærkelige, så det er godt, du skriver, når du spekulerer på noget!

Jeg ved ikke, om du har søgt lidt rundt på vores hjemmeside, men jeg har fundet denne artikel: Penis, forhud og testikler. I den artikel er der netop et afsnit om forhuden, som jeg tænker besvarer dit spørgsmål.

Din læge kan hjælpe

Har du problemer med infektioner omkring forhuden? Hvis du har problemer med din forhud, er det muligt at få den fjernet. Din egen læge skal først lige undersøge dig og derefter evt. henvise dig til at få foretaget den lille operation.

Hvis du ingen problemer har, udover at du tænker, det er lidt mærkeligt, skal du ikke gøre noget, men bare vide at det er sådan, du er skabt.

Håber svaret hjælper dig, ellers er du velkommen til at skrive tilbage til os.

Glædelig jul
Else