Er det farligt at bruge aftershave efter intimbarbering?
Hej
Jeg har for nylig intimbarberet mig selv, og jeg brugte en helt normal aftershavebalm fra Matas, både til penisen og pungen.
Skal jeg undgå det i fremtiden? Kan aftershaven trænge ind i pungen?
K, 16 år

SVAR:
Hej K
Tak for spørgsmålet.
Aftershave på pungen
Jeg svarer på det sidste først: Kan aftershave trænge ind i pungen? Ja, det kan den godt. Derfor er det vigtigt, hvad du smører dig med. Heldigvis bor vi i Danmark, hvor der er strenge regler, som beskytter os mod de fleste farlige stoffer. Derfor tænker jeg ikke, der er noget farligt ved at bruge aftershave på pungen.
Alligevel ville jeg være forsigtig og vælge en aftershave til sensitiv hud, uden parfume, hvis jeg ville bruge en aftershave på pungen.
Vand og sæbe er bedre
Jeg selv ville undgå aftershave til pungen og penis og nøjes med en grundig vask, som jeg ville slutte med at skylle med koldt vand. Når du vasker med en mild intimsæbe, kan du undgå bumser efter barbering, og det kolde vand får porerne til at lukke sig – lidt lige som aftershaven gør.
Du kan få lidt generelle råd i forhold til hygiejne fra en god kollega i det her svar til en anden: Tips og tricks til mandlig hygiejne og intimbarbering.
Håber, du kan bruge svaret.
Mvh Jonas