Tynd hud på penis sprækker ved samleje - hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Huden på penis bag glans er meget tynd, hvilket vil sige at den sprækker hver gang under sex, hvilket gør ondt. Så tager det så tre-fire dage at hele. Når vi så har sex igen, så sker det igen, selvom der bruges glidecreme. Jeg har længe brugt fugtighedscreme fra en helseforretning, men det hjælper ikke. Det eneste der hjælper er et kondom, men det er bare ikke fedt at skulle bruge resten af sit liv med sin kæreste.

Jeg har ledt med lys og lygte efter noget, som kan hjælpe uden held. Lægen og klinikken, der behandlede mig, kan heller ikke hjælpe. Jeg håber, at I kender til en god og effektiv metode til at komme af med denne situation.

alloh, 20 år

SVAR:

Hej alloh

Jeg har desværre ikke noget mirakelforslag. Er der hudforandringer? For så kan der være tale om lichen sclerosis, selvom det ikke umiddelbart lyder sådan på historien. Du kan læse mere om det her og overveje, om det kunne være det: lichen sclerosis

Hvis din egen læge eller en hudlæge ikke kan hjælpe, er jeg bange for, at den tynde hud er noget, som du må acceptere og lære at leve med.

Mvh

Boje