Testikel ikke helt nede i pungen - kan det være testikelkræft?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en dreng på 17 år og begge mine testikler er i pungen, men den højre er ikke helt nede. Kan det være Testikel kræft? Jeg har ikke følt nogen form for ømhed eller smerte.

Hvad kan det være, hvad er årsagen og hvad skal jeg gøre.

Kristian, 17 år

SVAR:

Hej

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er det eneste, som du undrer dig over, at den ene testikel sidder højere oppe i pungen end den anden. Altså ingen smerter eller rødme, ingen knudedannelse eller ændring af størrelse!

Det er helt normalt at testiklerne ikke sidder lige højt.

Det vigtigste er, at begge er i pungen.

Ved testikelkræft vil overfladen på testiklen typisk blive ujævn, konsistensen mere hård og størrelsen tiltage.

Jeg håber, at svaret har beroliget dig.

Hvis der er noget, som jeg har misforstået, må du endelig skrive igen.

vh

Lars Dysager