Røde plamager ved testiklerne - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva.dk. Jeg har et spørgsmål/problem! I noget tid har jeg haft sådan en slags røde plamaser på testiklerne nærmest på inderlåret. Det er nogen røde plamaser ikke fuldstændig røde, sådan rødorange agtig, farven variger meget. Nogen gange klør det lidt og andre gang lægger jeg overhovedet ikke mærke til det. Det er ligesom at, der hvor plamaserene er, der skalder huden, lige som om området er tørt. Har prøvet og smørre noget creme på området, men synes ikke rigtig, det har hjulpet.

Er en meget genert type, så vil helst ikke gå til læge eller fortælle det til mine forældre.

(er jomfru, hvis det har noget med sagen og gøre) :'(

Håber i/du kan hjælpe mig. Tak på forhånd.

R, 16 år

SVAR:

Hej "R"

Det er godt, at du skriver til os, men det er ikke noget, som du skal være bekymret over. Det er flot, at du stadig er jomfru! Med det mener jeg, at alt for mange unge starter alt for tidligt med sex. Det allerbedste vil være, hvis du venter, indtil du finder "den eneste ene" og bliver enig med hende om, hvornår I skal tage dette store skridt. Men mht. de "røde Plamaser" lyder det som en helt almindelig svampe infektion, som rigtig mange unge mænd har. Det er ikke farligt og det går ofte væk af sig selv, hvis man bare venter længe nok. Hvis det ændrer sig eller bliver slemt, bliver du nødt til at sige det til din far eller mor. De har måske selv haft det, da de var unge!

Venlig Hilsen

Roland