Problemer med kondom – har jeg for meget forhud?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg har længe gået med dette spørgsmål, so here it goes.  Mit problem er, at jeg ved rejsning, fuld rejsning vel at mærke, stadig har forhud, der dækker selve penishovedet HELT.

Jeg kan sagtens trække ned i forhuden, uden nogen som helst form for smerte. Og onanere kan jeg også, uden at det gør ondt.

Men mit egentlige problem er måske dette:

Når jeg prøver at tage kondom på, trækker jeg selvfølgelig ned i forhuden for at penishovedet blottes, MEN når jeg trækker ned i forhuden, bliver forhuden “samlet” lige under penishovedet, det kan her være svært at får kondomet ned over, men det lykkes. Efter da og ved “gnidning” af kondom, går det hen og virker som om, at kondomet er for lille. Det krøller altså, og kondomet bliver viklet ind under forhuden, når det bliver trukket op igen.

Håber at I kan give mig nogle svar eller bekræftelser. Lyder det, som det skal, eller har jeg for meget forhud?

På forhånd tak, jeg håber virkelig på svar.

Med venlig hilsen

Ham den undrende, 16 år

SVAR:

Hej "Ham den undrende"

Du har ikke for meget forhud. Som med alt andet på og i kroppen er der stor variation af penis og forhud. Så måske har du mere forhud end gennemsnittet, men sådan er det jo for 50%. Måske vil din forhud være forholdsvis mindre, når penis har afsluttet sin vækst.

Jeg forstår dit problem, men det er jo kun et problem, hvis kondomet ruller af ved samleje. Måske skal du eksperimentere med kondomer, der sidder mere stramt og/eller er længere.

Hilsen Lars Dysager