Mødt sød og smuk pige på facebook - hvordan får jeg hende?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en dreng på 14 år. Jeg sidder nu i den her situation, hvor jeg er blevet lidt forelsket i en helt uimodståelig sød og smuk pige. Der er bare et problem. Vi har aldrig set hinanden, kun skrevet sammen på facebook...

Jeg er sindsygt bange for, at hun ikke føler det samme for mig, som jeg gør for hende. Og det tror jeg nemlig ikke, at hun gør, da vi jo aldrig har set hinanden før. Hvad skal jeg skrive til hende, for at hun kan lide mig? På forhånd tak, håber virkelig i kan hjælpe mig.

F, 14 år

SVAR:

Hej F

Tak for din mail. Du er helt sikkert ikke alene om at have sådan en udfordring, for det bliver mere og mere almindeligt, at man møder hinanden på nettet og sidder med et ønske om, at den anden skal lære en at kende – selvom det er svært gennem skærmen.

Fortæl hende ærligt, hvem du er

Du spørger, hvad du skal skrive for at få hende til at kunne lide dig. Jeg tror ikke, det er anderledes over nettet, end det er i virkeligheden, og jeg tror ikke, du kan skrive noget bestemt, som vil få hende til at kunne lide dig. Det eneste, du kan gøre, er at være ærlig, være den du er, skrive om de ting der optager dig og stille hende spørgsmål, så I kan lære hinanden at kende.

Du må fortælle hende om dig selv – hvad du laver, om dine venner, om de oplevelser du har, hvad der interesserer dig, så hun på den måde får mulighed for at finde ud af, hvem du er. Det er den eneste måde, hun kan bliver tiltrukket af dig på. Du har jo også brug for at lære hende bedre at kende, så du finder ud af, hvem hun er og hvad hun er optaget af.

Godt at skrive sammen

I første omgang må I skabe et venskab sammen og så se, hvad det fører til. Nogle gange kan det faktisk være en fordel at skrive sammen, mens man lærer hinanden at kende, for nogle gange kan det være lettere at fortælle ærligt om sig selv på skrift. Det kræver bare, at det du skriver til hende er andet end små hurtige kommentarer og overfladiske ting. Det kan selvfølgelig også være helt ok, men hvis det er det eneste, I skriver om, bliver det meget svært at komme videre i venskabet. Det kræver mod og tillid at vise noget af sig selv, men uden mod og tillid kan man ikke skabe noget, som kan vokse.

Hvis du klikker lidt rundt på siden, kan du finde svar til andre i lidt samme situation. Her er et eksempel og måske kan du have glæde af at læse dette svar og linkene i det:
Mødt sød dreng over nettet - for lang afstand - hvad gør jeg?

Jeg håber, du kan bruge det, jeg har skrevet.

Kh. Eva