Mærker på penis og er det normalt at ens sten er aflange?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har i lang tid haft et lille rødt mærke på skaftet af penis. Det er faktisk måske mere brunt nu. Det hat været der i 4 måneder nu. Jeg har også fået et rødt mærke, der ligner et myggestik på skaftet

Er det normalt ens sten er aflange og ikke runde?

Virkelig nervøs dreng! 16 år

SVAR:

Hej Nervøse dreng

Du beskriver hhv. et brunt mærke og et rødt mærke, der ligner et myggestik på penisskaftet. Det er umuligt for mig at afgøre, hvad det er, når jeg ikke kan se det, men hvis det ikke gør ondt og og ikke vokser, så er det ganske ufarligt. Hvis du er bekymret, skal du få en tid hos din egen læge mhp. undersøgelse.

Men på baggrund af det, du oplyser, har du ikke grund til at være nervøs. Det er netop helt almindeligt, at testikler er aflange og ikke runde.

Mhv Boje