Hvordan inviterer jeg en sød pige ud?

Vis spørgsmål

Hvordan inviterer jeg en sød pige ud?

Dreng, 14 år

SVAR:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål om, hvordan du kan invitere en sød pige ud.

Hold det nede på jorden

Jeg synes, du skal overveje, hvad hun har lyst til at lave. Overvej, hvad der vil gøre hende glad. Hvis det er første gang, I skal være sammen alene, så vil jeg råde til at holde det sådan lidt nede på jorden. Min pointe er, at det sikkert er rart, at det I laver sammen er ret afslappet for jer begge to. Det behøver ikke at være et stort set-up. Måske bare noget med en gåtur sammen og en kop varm kakao? Måske en tur på skøjter, hvis I har en bane i nærheden?

Inviter til noget konkret

Hvordan skal du så lige spørge hende? Det kan du gøre på mange måder, men jeg synes, du skal gøre det på en måde, så det virker naturligt for dig. Jeg tror, det er godt at spørge om noget konkret. Altså: “Vil du med ud og stå på skøjter?” eller “Skal vi tage på café og få en kakao?” Det tror jeg er godt i stedet for det mere ukonkrete: “Skal vi mødes en dag efter skole?”

Vigtigst af alt er nok bare: Mærk efter hvad hun og du selv gerne vil. Tænk ikke så meget på, hvad andre siger eller gør, hvis de vil spørge en ud.

Med venlig hilsen
Asbjørn