Dreng 23 år, brystvorter hæver hele tiden, kan I hjælpe?
Hey:) Jeg er en ung man på 23, som er ved at være godt træt af, at mine brystvorter er så hævet hele tiden. Der er ingen smerter overhovedet, men de forsvinder hver gang, jeg fryser, men kommer med det samme igen efter.
Jeg har haft det i mange år nu og vil virkelig gerne slippe af men det, har det aldrig godt med at tage trøjen af offentlig.
Håber at i kan hjælpe :)
Mvh :)
Johannes, 23 år

SVAR:
Kære Johannes
Tak for dit brev.
Altså, når jeg læser dit brev, er det min vurdering, at det, du beskriver, er ganske normalt. Jeg forstår det sådan, at det er begge brystvorter, der er hævede. Er det begge, der er hævede, er det normalt. Hvis det kun er den ene, der er hævet, bør du få det undersøgt hos din læge.
Det, at du ikke har det godt med udseendet af dine brystvorter, er så en anden side af sagen. Det er jo et kosmetisk problem, du har, ikke noget sygeligt.
Så langt hen ad vejen handler det om, at du prøver at acceptere dine brystvorters tilstand, det står ikke lige til at lave om på.
Nu skriver du ikke noget om din vægt, om du er normal vægtig eller overvægtig. Men det er sådan, at hvis man er overvægtig, så har mænd også tilbøjelighed til at udvikle brystvævet og så kommer frembulingen.
Så hvis det kunne være tilfældet hos dig, lidt for mange kilo på kroppen, så ville et vægttab til normalvægt være en del af løsningen, samtidig træning af musklerne omkring brystkassen og skuldre.
Jeg håber, du kan “leve med" svaret og kommer til at acceptere din krop, som den er skabt.
Venlig hilsen Linda Møller