Har geleagtige klumper i min sæd - er der noget galt?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva. Jeg er lidt nervøs, i de sidste 3-4 måneder har jeg haft geleagtige klumper i sæden og ved klumperne er der en gullig farve.

Er der noget galt med mig???

Hilsen mig :)

dreng, 16 år

SVAR:

Hej

Det betyder formentlig ingenting.

 Der er rigtig mange drenge/mænd, som i en periode oplever klumper i sæden, uden at det betyder noget. Sæden kan på trods af klumperne fungere helt normalt og kan gøre ens kone gravid.

En sjælden gang kan klumperne være et tegn på sygdom i urinvejene eller i blærehalskirtlen, så du bør blive tjekket hos din læge, som formentligt vil henvise dig til en "urinvejslæge" (=Urolog), som vil undersøge dig. Dette er mest for at udelukke sygdom, men det skal gøres, hvis du vil være sikker på, at der ikke er noget galt"

Roland