Er tegneserieporno også porno?

Vis spørgsmål

Er Cartoon porno også porno?

M, 13 år

SVAR:

Hej M

Tusind tak, fordi du har valgt at skrive til os med dit spørgsmål.

Du spørger, om cartoonporno også er betegnet som porno, og det korte svar er: JA, det er det. Jeg vil give dig et lille indblik ind i, hvorfor jeg mener, at det er det.

Porno er billeder af seksuelle fantasier

Lige så snart man har med afbildninger af seksuelle fantasier m.m. at gøre, kan man definere det som porno. Om pornoen er tegnet eller ej, ændrer ikke det store på, hvordan hjernen behandler dine seksuelle tanker. Jeg kan sagtens forstå, at man bliver i tvivl, om tegneserieporno er porno eller ej, for der er jo ikke nogen levende mennesker involveret i scenerne, og der er ikke samme mørke bagside som ved traditionelt filmet porno.

Cartoonporno kan være voldsom

Jeg har selv stået i dette spørgsmål mange gange igennem min egen afhængighed, og må erkende hver gang, at cartoonporno/anderledes porno stadig sætter dybe negative spor i min omgang med mine medmennesker, og hvordan jeg reagerer som seksuelt væsen i både tanker og gerninger.

Jeg vil faktisk sige, at cartoonporno til tider kan være et større problem for seeren end traditionel porno, da scenerne og måderne, det bliver udført på, kan være både mere voldsomme og forvrængede, da det kun er tegnerens fantasi, der sætter grænsen for, hvad figurerne udsættes for.

Hvis du vil vide mere om, hvordan porno påvirker din hjerne og dine følelser, vil jeg anbefale dig at læse artikler og svar til andre i vores tema om porno.

Jeg håber, det giver dig svar på dit spørgsmål og begrundelse for mit svar. Som sagt har jeg selv stået i dette spørgsmål og mange andre inden for porno. Som tommelfingerregel ser jeg alt, der afbilleder seksuelle aktiviteter, som porno, om det så er videoer, tegnefilm, tegneserier eller andet.

Hilsen
Kennet Najbjerg