Hvordan finder jeg ud af, om min storebrors ven er forelsket i mig?

Vis spørgsmål

Hej brevkasse

Jeg er en 14-årig pige, som er blevet vild med min storebrors bedste ven. Jeg er gode venner med ham, og vi skriver sammen nogle gange, men jeg er usikker på, om han kan lide mig.

Jeg tør ikke sige det til min storebror, men jeg vil gerne finde ud af, om han kan lide mig. Hvad skal jeg gøre?

KH fortvivlet pige

SVAR:

Kære fortvivlede pige

Tak for dit brev. Det er en dejlig følelse at være forelsket. Samtidig kan det også føles svært, hvis du er usikker på, om forelskelsen er gengældt.

Jeg vil forsøge at give dig nogle svar på, om den dreng, du er forelsket i, også kan være interesseret i dig. Jeg vil også give dig et par råd med på vejen.

Godt udgangspunkt

Det er et godt udgangspunkt, at I nogle gange skriver sammen. Du kan prøve at lægge mærke til, hvem af jer der oftest skriver først. Hvis det er ham, så kan det være et tegn på, at han er interesseret i dig.

Du kan også være opmærksom på, om han spørger ind til dig, og om han ønsker at lære dig bedre at kende, når du er sammen med ham.

Du kan roligt vente

Du skriver, at han er din storebrors bedste ven, og at du ikke tør fortælle din storebror om din forelskelse. Jeg kender ikke årsagen til det, men jeg gætter på, at du er bekymret for din storebrors reaktion.

Det kan være en god idé at vente med at fortælle din storebror om din forelskelse. Hvis din storebrors ven også har følelser for dig, så er det sandsynligt, at han ikke har delt det med din storebror.

Bedst at spørge

Hvis du vil have et klart svar, er det bedst at spørge ham, du er forelsket i. Hvis du finder ud af, at han også er forelsket i dig, så kan I sammen aftale, hvordan I vil fortælle det til din storebror.

Måske kan du bruge noget fra vores artikler
Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Plusser ved at vente med at få en kæreste
Slå koldt vand i blodet

Du kan også læse nogle svar til andre i en situation, der ligner din. Fx det her: Skal jeg fortælle mit crush, at jeg har følelser for ham?

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke med kærligheden.

Kærlig hilsen
Mette