Hvad skal jeg gøre med mine følelser overfor ham?

Vis spørgsmål

Hej Adam&Eva

Jeg har været forelsket i den her dreng i måske faktisk næsten et år nu. Jeg synes, han virker som den perfekte fyr for mig; han er meget venlig mod alle og bare vildt sød. Vi gik på efterskole sammen sidste år, hvor vi faktisk ikke snakkede så meget sammen. Men efter vi er stoppet, har vi snakket mere sammen, når vi har været til de samme ting. Der har han bare været mega venlig og nice at snakke med, men føler ikke rigtigt, jeg har været mig selv der, fordi jeg er så forelsket og nervøs. På nogle punkter tror jeg virkelig bare, han ser mig som en ven, hvilket jo også er mega fair, men også lidt hårdt. Han har ikke rigtigt opsøgt mig eller sådan prøvet at snakke med mig.

Jeg ved bare virkelig ikke, hvad jeg skal gøre, for jeg gider bare heller ikke at blive afvist. Jeg er bange for, at hvis jeg fortæller, hvordan jeg har det med ham, og han ikke kan lide mig, at det så bare ødelægger vores venskab. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare prøve at komme videre? Det er også bare så nederen, hvis det kunne have blevet til et virkelig godt forhold ...

Hilsen den forelskede 17-årige!

SVAR:

Kære forelskede 17-årige

Tak for din fine besked om både din forelskelse og din tvivl.

Dilemma

Jeg kan godt forstå, at du er i et dilemma, for på den ene side har du et godt bekendtskab med ham fyren, som du helst ikke vil risikere bliver kejtet ved at fortælle om dine følelser. Omvendt, ved at fortælle om dine følelser kan du måske vinde et kærligt og varigt forhold.

Noget på spil

I et forhold sætter man altid noget på spil. Når nu du har kendt ham gennem flere år, tænker jeg, at det kunne være en god satsning at sætte dig selv på spil. Du behøver jo ikke overvælde ham med en stor kærlighedserklæring, men blot skrive, om han vil med på en date. Det er da et kompliment, som mange vil blive smigret over, og er han ikke med på den, så er det også ok.

Hvis han siger nej tak, så tag det ikke tungt eller som en afvisning, men vær glad for, at han er ærlig, så du kan få afklaring og komme videre.

Hvis du har brug for flere input, vil jeg anbefale de her artikler og svar til andre:

Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Den eneste ene
Slå koldt vand i blodet
Dating
Er han ikke interesseret, når han ikke skriver til mig?
Hvordan finder jeg ud af, om mit crush kan lide mig?
Skal jeg sige, jeg er forelsket i ham?

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.

Mvh Lea