Forelsket i en pige - Hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Det hele startede, da jeg begyndte på et gymnasium, hvor den smukkeste pige går. Fra dag 1 så jeg den pige og har haft hende i tankerne siden da. Jeg ansøgte hende på Facebook, og vi blev derefter gode venner. Vi snakker rigtig godt sammen med hinanden, og stoler fuldt ud på hinanden...

Men jeg ser hende som mere end en veninde, hun er en pige, jeg holder meget af, en pige jeg følger hele tiden, hvad hun laver, hvem hun er sammen med. Jeg ser hende, som den pige der kunne blive min hustru i fremtiden, det er mit største og eneste ønske. Men ved ikke, om hun tænker det samme om mig.

Ved ikke, hvad hun ser mig som. Som en ven? Eller noget evt. i fremtiden?

Jeg er dybt forelsket i pigen! Så jeg ville høre, hvad kan jeg gøre, for at hun også bliver forelsket i mig?

Hvad skal jeg gøre, for at overbevise hende til, at hun skal blive min pige? Vi snakker dagligt sammen og griner sammen..

Håber på et relevant svar. På forhånd tak!

Af den forelskede dreng, 17 år

SVAR:

Kære forelskede dreng!

Tak fordi du har skrevet til AdamogEva.dk.

Må jeg begynde med at ønske dig tillykke med forelskelsen. Det er simpelthen så rart at være forelsket. Men som jeg også kan læse af din henvendelse, så er det heller ikke let, fordi du ikke ved, om hende du er forelsket i, har de samme følelser for dig.

Du skriver, at I kender hinanden godt, og stoler på hinanden fuldt ud. Det virker til, at I har et dejligt venskab. Jeg tror, det er rigtig vigtigt at have dette gode kendskab til hinanden, og kunne tale og le sammen.

Du kan ikke styre hendes følelser

Du spørger til, hvad du kan gøre, for at hun bliver forelsket i dig, og hvordan du kan overbevise hende om, at hun skal være din pige.

Det enkle svar er, at det kan du ikke. Du kan intet gøre, i forhold til at få hende til at blive forelsket i dig, eller overbevise hende om, at I to skal være sammen. Ja, det er dit ønske, men du kan ikke gøre fra eller til.

Det er det, der gør forelskelsen til indimellem at blive til stor frustration. At ens kærlighed ikke bliver gengældt, eller at man i hvert fald er i tvivl om, den bliver det.

Jeg tror, du har en fordel ved allerede nu at have et godt forhold til hende. At I netop kan tale sammen, le sammen og stole på hinanden.

Vær åben og ærlig om dine følelser

Selv om det sikkert ikke er det letteste at få gjort, så tror jeg, det vil være godt at tale med hende om, hvordan du har det. Jeg er klar over, at det naturligvis indebærer en risiko i forhold til, at det kan ødelægge et godt venskab, fordi hun måske ikke har de samme følelser for dig. Omvendt vil det være alt for hårdt for dig i længden ikke at være 100 % ærlig overfor hende. Jeg kunne også fristes til at tro, at hun måske allerede har det på fornemmelsen, fordi I netop er gode venner, og en forelskelse er ikke nem at skjule. Du skriver, at I stoler fuldt ud på hinanden, og det forudsætter også, at du deler de følelser, du har overfor hende.

Håber du kunne bruge svaret, ellers skal du være velkommen til at skrive igen!

Mvh.

Thea