Kan dårlig hygiejne have forårsaget skade på penis?

Vis spørgsmål

Hej med jer. Jeg er en dreng på 13 1/2 år nu. For noget tid siden kunne min penis' forhud ikke køres helt tilbage, hvilket jeg troede var helt normalt, indtil det løsnede sig og kunne køre helt tilbage. Jeg tror nu, at grunden til, at min forhud ikke kunne køre helt tilbage, var pga. dårlig hygiejne med min penis. Nu når jeg tænker tilbage, har der måske tidligere været nogle irritationer og lignende.

Jeg er nu 13 1/2 år og meget høj. Min penis er ikke begyndt at vokse endnu, hvilket jeg jo har læst, at det varierer fra dreng til dreng. Kunne min dårlige hygiejne som mindre have forårsaget skade på min penis???

Skal jeg tale med mine forældre om det, eller har jeg ikke noget at bekymre mig om, for det ser jo helt fint ud nu!!!!

Hilsen den Anonyme Dreng.

SVAR:

Hej

Nej, der er ingen sammenhæng mellem evt. forhudsforsnævring som følge af dårlig hygiejne som barn, og at din penis ikke er begyndt at vokse endnu. Som 13½-årig er du lige på kanten til at gå i pubertet, og så skal din penis nok begynde at vokse.

Mvh Boje

Leksikon

Læs mere her

Vil du være perfekt ligesom Jasmin Lind?

Jasmin Lind om perfekthedskulturen

On 'Play' external media is loaded and YouTube sends you some cookies!
Accept & Play Accept for All Videos & Play
×

Podcast om at være biseksuel

Lyt til Annas og Jacobs samtale.