Forstørret testikel - hvad er det? Påvirker det ift. at få børn?
Hej, jeg er 19 år og har en testikel, der nok er 3 gange så stor som den normale. Jeg har haft det, siden jeg var 13-14 år, og den har ikke forandret sig siden.
Det kom samtidig med, jeg fik en skade i lysken, hvor jeg fik af vide, at jeg har fået væske i lysken, som jeg ikke har fået fjernet endnu. Den er ikke øm eller noget. Der kommer nogle gange små smerter, som der også gør i den normale, som jeg tænker er meget normalt.
Hvad er dette? Og hvordan behandler man det? Og har det nogen påvirkning af at få børn? Ikke fordi jeg skal have det foreløbig :P
Anonym, 19 år

SVAR:
Hej anonyme
Det er alt afgørende, hvad grunden er til at den ene testikel er større end den anden. Hvis det "kun" skyldes noget væske, vil det ikke betyde noget for fremtiden. Der er forskellige andre grunde, der SKAL udelukkes, til at den ene er større end den anden, så: Bestil tid hos en læge, for at få disse sjældne årsager udelukket.
Roland
Leksikon
Læs mere her
Vil du være perfekt ligesom Jasmin Lind?
Jasmin Lind om perfekthedskulturen
On 'Play' external media is loaded and YouTube sends you some cookies!
Accept & Play Accept for All Videos & Play
×
Podcast om at være biseksuel
Lyt til Annas og Jacobs samtale.