Er det ikke kun seksuelt aktive der kan smitte med chlamydia?

Vis spørgsmål

Hej.  Min kæreste og jeg har samleje et par gange om ugen. Ingen af os har haft andre partnere før. Vi har været kærester et år.

Jeg har været ved lægen pga. smerter i underlivet og svie ved vandladning. Lægen nævnte muligheden for Klamydia og jeg er blevet testet (men skal nu vente på svar). Men skal bakterien ikke komme fra en partner, der har været aktiv med andre og derved smittet med bakterien.

Hilsen anonym, 28 år

SVAR:

Hej anonyme

Svaret på dit spørgsmål er meget kort og enkelt: Jo.

Du kan blive smittet med chlamydia, hvis din partner er smittet, og jo altså er blevet smittet af en anden partner ved tidligere seksuel kontakt. Så hvis ingen af jer har haft seksuel kontakt med andre før hinanden, er risikoen for smitte lig nul.

Venlig hilsen Linda Møller.

Leksikon

Læs mere her

Vil du være perfekt ligesom Jasmin Lind?

Jasmin Lind om perfekthedskulturen

On 'Play' external media is loaded and YouTube sends you some cookies!
Accept & Play Accept for All Videos & Play
×

Podcast om at være biseksuel

Lyt til Annas og Jacobs samtale.