Hvorfor har mænd et g-punkt i endetarmen?

Vis spørgsmål

Hvorfor er mænd skabt med et G-spot inde i røvhullet?

Kvinde, 18 år

SVAR:

Hej kvinde

Tak, fordi du skriver til AdamogEva.dk. Det er godt, at du er frimodig og stiller de spørgsmål, som du går med i hovedet. Jeg skal forsøge at svare dig, selv om det er et svært spørgsmål.

G-spot i endetarmen

Egentlig ved vi ikke, om mænd er skabt med et g-punkt i endetarmen, ligesom vi heller ikke med sikkerhed kan sige, at kvinder har et g-punkt i skeden. Måske kan det være berøringen af prostata tæt på endetarmen igennem endetarmens tynde væg, som giver den orgastiske følelse hos mænd.

Ligesom mange mener, at kvinden får orgasme fra berøringen med klitoris-svulmelegemet tæt på kvindens skede igennem den tynde skedevæg.

Analsex

Analsex kan have store omkostninger, da endetarmen ikke er skabt til indtrængen udefra og derfor kan blive slap. Nogle mænd er nødt til at få opereret en pacemaker ind i balden, hvis de har haft meget analsex, fordi musklerne i endetarmen bliver slappe og ikke kan holde på afføringen. Pacemakeren hjælper musklerne til at lukke tæt og trække sig sammen.

Sex generelt

Nu ved jeg ikke, hvorfor du skriver dette spørgsmål – om du spørger på vegne af en mand, eller du bare er nysgerrig på emnet.

Generelt mener vi på AdamogEva.dk, at det er bedst at have sex i et forpligtende forhold, og at sex hører hjemme i et forhold mellem en mand og en kvinde. Det kan du læse mere om i vores artikler Sex i Bibelen – stærke sager og Værd at vente på.

Jeg håber, du blev afklaret i forhold til dit spørgsmål. Ellers må du endelig skrive igen.

Venlig hilsen
Lise Berggren Smidt