Hvorfor gør det ondt, når jeg vil trække forhuden tilbage?

Vis spørgsmål

Hejsa

Jeg er en 14-årig dreng, som ikke kan trække sin forhud tilbage, når min pik er stiv, for det gør så ondt. Det er, som om jeg har et sted på huden, hvor det går længere ind, og der er også nogle prikker rundt om, hvor det går længere ind.

Hvad kan jeg gøre, og hvad er det? Er det nødvendigt at kontakte en læge?

Hilsen M

SVAR:

Hej M

Det er en meget almindelig ting, du oplever, og det hedder forhudsforsnævring.

Hvis du vil have gjort noget ved det, skal du kontakte din læge. Da du er 14 år, skal du spørge dine forældre om at hjælpe dig med at få en tid hos lægen. Lægen vil formentlig give dig en creme, som ofte hjælper. Hvis det ikke hjælper, kan et lille snit i forhuden klare problemet.

Kærlig hilsen
Roland