Er han alligevel ikke interesseret i mig?

Vis spørgsmål

Jeg mødte en dreng for ikke så lang tid siden i en butik, hvor han arbejder. Vi begyndte at snakke, han solgte mig nogle produkter, og da jeg skulle gå, spurgte han mig om min Instagram-profil. Han sagde, at han gerne vil høre fra mig, om jeg var tilfreds angående produkterne osv. Efter en måned vælger jeg så at skrive til ham, at jeg godt kan lide produkterne. Hans svar var: “Jeg er glad for at høre, at du kan lide produkterne.” Jeg tænkte, at han ikke vil føre samtalen videre, så jeg svarede ikke på det. Flere timer senere skriver han igen, og det ender med, at han spørger mig, om vi skal mødes! Jeg skriver til ham, at det vil jeg rigtig gerne og kommer med forslag til, hvornår vi skal ses. Han vælger så ikke at svare overhovedet på min besked.

Der har snart gået en måned, og han har ikke svaret. Hvad skyldes hans opførsel? Jeg føler nu, at jeg måske var for meget på, jeg ved det ikke. Mange siger, at det er fordi, han forventede, jeg skulle sige nej, men hvorfor spørger han så overhovedet? Spiller han spil eller hvordan? Jeg kender ham ikke særlig godt, har kun mødt ham én gang i butikken, så kan ikke sige, hvordan han er som person. Men det irriterer mig, at han bare ignorerer min besked, når det var ham, som startede det hele. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre; skal jeg skrive til ham, eller skal jeg gå videre?

Håber I kan svare på mit spørgsmål.

S, 21 år

SVAR:

Kære S

Tak for dit spørgsmål. Det er dejligt, at du henvender dig her til AdamogEva.dk for vejledning til din situation. Jeg håber, jeg kan hjælpe dig lidt.

Det lyder både rart og spændende, at du er kommet i kontakt med drengen i butikken. Det er sjovt, som bekendtskaber kan dukke op alverdens steder!

Han lagde op til, at I skulle ses, men da du griber bolden og takker ja, vælger han slet ikke at svare tilbage. Jeg kan godt forstå, at det frustrerer dig, og det er heller ikke særlig god stil af ham.

Jeg kan selvfølgelig – ligesom dig – kun gisne om, hvorfor han gør, som han gør, for vi kender ham ikke. Men noget kan tyde på, at han har taget munden for fuld. Måske har han i sidste ende ikke modet til at mødes med dig, eller måske er der bare for meget andet, der fylder i hans liv lige nu.

Jeg ved ikke, om du har skrevet til ham siden. Hvis du ikke har, kunne det måske være forsøget værd at skrive og høre, om I skulle finde ud af noget. Hvis du forgæves har forsøgt at komme i kontakt med ham, så ville jeg bare sige, at “det var det”. Brug din energi på andre mennesker, som gerne vil dig, og som rent faktisk svarer tilbage, når du skriver.

Måske kan du også få noget ud af at læse svar til andre, som er i en situation, der ligner din:
Han svarer ikke – skal jeg “banke ham ud af hovedet”?
Hun svarer ikke – hvad skal jeg gøre?

Hvis du har uddybende spørgsmål, skal du endelig bare skrive igen.

De bedste hilsner
Line Reckweg Nissen