Stort dilemma efter date med vens lillesøster - kan I råde mig?
God eftermiddag i brevkassen. Jeg er en dreng på 19 år, der har haft nogen erfaring med piger. Mit sidste forhold var fra, da jeg var 16 og var et ½ år ellers har det bare været lidt løst rundt omkring. Jeg er nu 19 år gammel og søger hjælp og råd.
Jeg arbejder det samme sted som den pige, jeg har noget kørende med. Vi har været på dates osv, ses i byen, kysset offentligt osv osv. Men her på det sidste har vi kun skrevet over telefon. Hun er super sød og lige min kop te, men arbejdet og at hun er 18 år gammel og går i gymnasium lige som mig selv gør, at hun ikke kan finde tid til mig.
Det er nu over 3 uger siden, jeg har set hende (privat). Jeg er begyndt at blive små forelsket i hende og det gør det svært for mig, da jeg tænker på hende konstant og savner hende. Hun har det på samme måde, ved jeg, dog er det altid mig, der spørger, om vi kan finde en aftale. Indtil videre har hun brændt mig af et par gange på grund af (en anden aftale eller hendes mange opgaver på gym)
En anden kæmpe faktor for mig er, at hun er en af mine bedste kammeraters lille søster og han har valgt at droppe venskabet med mig, da jeg dater hans lille søster.. Jeg har utrolig svært ved, hvad jeg skal gøre. Om jeg skal vælge at droppe hende, hvilket jeg virkelig ikke har lyst til og prøve at redde tingene ud med hendes store bror eller om jeg skal vente. Jeg har skrevet til hende, at jeg ville snakke med hende. Dog har hun aldrig tid, så jeg skrev idag en lang besked om, at jeg var forelsket i hende og blev nød til at fortælle det til hende over sms.. hvilket var plat, da jeg jo ikke har haft mulighed for at se hende i 3 uger snart.. hun har ikke svaret mig på min sms endnu og jeg er i tvivl.
Det skal siges, at det er længe siden, jeg har fundet så moden en pige, som jeg er så glad for og det har kostet mig et livs venskab, hvad synes I/du, jeg skal gøre.. da jeg står i to dilemmaer.
Mvh.. Ayoungmanindoubt, 19 år

SVAR:
Kære ’ Youngmanindoubt’
Tak for din henvendelse til AdamogEva.
Du fortæller om 2 dilemmaer, som du gerne vil have hjælp til:
Du fortæller, at du er småforelsket i en pige, som du har haft noget kørende med et stykke tid. De seneste 3 uger har I dog ikke mødtes. Hun fortæller dig, at hun har vældig travlt og derfor har det ikke været muligt, at I kunne være sammen. For nyligt har du skrevet til hende, at du er forelsket i hende og det har hun endnu ikke svaret på.
Pigen, som du har datet, er lillesøster til en af dine tidligere gode kammerater. Efter I er begyndt at date, har denne kammerat valgt at droppe venskabet med dig, netop fordi du dater hans søster.
Dilemma 1: Vil hun mig, eller vil hun mig ikke?
Som jeg forstår dit første dilemma, er du i tvivl om, om hun vil dig eller ikke. Hun svarer ikke på dine sms’er og hun har ikke haft tid til at være sammen med dig i 3 uger, fortæller du. Jeg ved, at man kan have travlt, når man går i gymnasiet. På mig lyder det dog ikke særlig sandsynligt, at hun har så travlt, at hun slet ikke kan få en time til at være sammen med dig, hvis det er det, hun virkelige har lyst til. Min konklusion er med andre ord, at det har hun faktisk ikke lyst til. Jeg tror ikke, hun har lyst til at være sammen med dig. Hvis hun havde, havde hun fundet tid til dig, tror jeg.
Når hun ikke svarer på din sms, kan det være fordi, at hun ikke kan finde ud af, hvordan hun skal sige det til dig, uden at gøre dig ked af det. Det er måske derfor, at du ikke har hørt noget fra hende.
Jeg tror, du må affinde dig med tanken om, at hun ikke har lyst til at være kærester med dig og at det er noget, som du ikke kan gøre noget ved. Jeg synes, du skal prøve, om du kan møde hende et eller andet sted, så du kan få det afklaret med hende ansigt til ansigt. Måske du kan træffe hende på vej hjem fra gymnasiet. Sms’er er fint, men når man skal tale om vigtige ting, er det bedre at mødes direkte eller i det mindste tale sammen i telefon.
Hvis svaret til dig er, at hun ikke er interesseret, så må du respektere det og lade hende være.
Dilemma 2: Skal jeg forsøge at redde tingene ud med hendes storebror?
Jeg synes klart, du skal prøve at få en snak med hendes storebror om dit og hans forhold. Inden du kaster dig ud i det, synes jeg dog, at du skal være helt afklaret i forhold til hans lillesøster. Ellers synes jeg ikke, det giver så meget mening. Storebroren vil jo sikkert spørge til, om du stadig har gang i noget med hans lillesøster og derfor synes jeg, du skal være helt afklaret i dette først. Jeg ved jo ikke, hvad årsagen er til, at storebroren har lagt afstand til dig, men jeg forestiller mig, at det kunne blive godt igen, hvis du ikke længere ser hans lillesøster. Det fornemmer jeg også, at du selv tror på. Derfor vil jeg opfordre dig til at gøre noget ved det. Gå også direkte til ham (ikke noget med sms) og spørg ham, om det kan blive godt mellem jer to igen og hvad der evt. skal til.
Jeg håber, at du kunne bruge disse svar til noget og jeg ønsker for dig, at du må få en afklaring på begge punkter indenfor den nærmeste fremtid.
De bedste hilsner fra Benny.