Væske og kløe under forhuden – er det farligt?
Hejsa
Jeg er en lille dreng på 15, som ikke så godt kan trække forhuden tilbage. Nogle gange kan jeg klemme under forhuden, hvor der kommer noget væske ud derfra. Det klør også nogle gange.
Er det farligt?

SVAR:
Kære dreng
Det lyder ikke rart, det du beskriver, men det er ikke farligt.
Forhudsforsnævring
Du har en meget almindelig forhudsforsnævring og noget irritation/infektion under forhuden, fordi du ikke kan få vasket der 100% pga. forhudsforsnævringen. Det kan også give kløe.
Hvis du kan komme til at skylle med vand op under forhuden, vil irritationen blive mindre, men din egen læge kan også give dig en recept på noget creme.
Hvis du ikke kan trække forhuden tilbage, kan du få lavet en lille operation i lokalbedøvelse, som løsner forhuden, så den kan trækkes tilbage. Det kan din egen læge hjælpe dig med en henvisning til. Så jeg vil opfordre dig til at få en tid hos din læge, som helt sikkert kan hjælpe med dit problem.
God bedring.
Vh Roland Knudsen