Forelsket i årevis – skal jeg sige det til hende?
Hej
Jeg har været forelsket i en pige siden 6. klasse. Jeg fik aldrig sagt det til hende, da vi gik i folkeskole. Nu går vi begge to på gymnasium. Vi bor stadigvæk begge to i samme by. Jeg bliver snart 18, og hun bliver 17 senere på året. Vores mødre kender hinanden.
Skal jeg skrive til hende, eller hvad skal jeg gøre?
Fyr på 17

SVAR:
Hej fyr på 17
Du har været forelsket i den samme pige i efterhånden rigtig lang tid. Derfor synes jeg bestemt, der er grund til at handle på det!
Hvor godt kender I hinanden?
Først vil jeg spørge, om I kender hinanden godt i forvejen? Hvis I allerede kender hinanden og er vant til at hænge ud sammen, tænker jeg godt, du kan sige det forholdsvis direkte til hende.
Hvis I ikke er vant til at være så meget sammen, vil jeg foreslå dig først at lære hende bedre at kende. Brug noget tid på at hænge ud og finde ud af, om I kan godt sammen. Det kan fx være en god idé at foreslå en aktivitet at være fælles om. Det er rart at have noget “fælles tredje” at tale om. Hvis du over tid kan fornemme, at hun kan lide at hænge ud med dig, kan du jo lufte dine følelser for hende.
Sig det IKKE i en sms
Du spørger, om du skal skrive til hende. Det synes jeg bestemt, ja. Men jeg vil råde dig til først at fortælle hende om din forelskelse, når I er sammen og ikke over telefon.
Rigtig mange andre end dig bøvler med det der med at få det sagt og har skrevet til os om det. Du kan læse fx de her svar og måske få nogle input:
Skal jeg fortælle drømmepigen om mine følelser?
Skal jeg sige, jeg er forelsket i ham?
Er forelsket - hvordan fortæller jeg hende det?
Du kan måske også bruge de her artikler til noget:
Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Ridderen på den hvide hest
Held og lykke med forelskelsen!
Mvh Charlotte