Er det normalt med lange, sorte hår på forsiden af penis?
Hej, jeg har i hele mit korte liv gået og spekuleret på, om det er normalt at have lange, sorte, stive hår på forhuden af penis? Det er meget lokalt placeret, da der tydeligt er et mellemstykke fra rod til hoved, som er fri for hår.
Jeg er pinlig over det, når jeg kommer til at tænke på det. Men ender altid med at tænke: “Hvad pokker ... jeg kan jo ikke stoppe væksten alligevel!”
Det er nok et par af 50 hårsække, og det er meget tydeligt på afstand. Pinligheden føles ikke god, og nogle gange tror jeg, det hæmmer min selvtillid i forhold til piger. Ikke fordi jeg håber på seksuel leg i begyndelsen af forholdet, men netop for, at jeg er bange for, at det kan være en deal-breaker senere i et forhold, hvis hun finder ud af det med hårene.
Mand, 21 år

SVAR:
Hej mand på 21
Tak for din henvendelse. Det er godt, du undrer dig og søger råd.
Hår på penis
Man kan godt have hårvækstpenis. De fleste har nogle lyse, helt korte hår. Hos dig tyder det på, at de vokser lidt mere end normalt og er blevet sorte. Uden at have set det med egne øjne, er det lidt svært for mig at komme det nærmere. Jeg vil råde dig til at få en tid hos din egen læge, som bedre kan rådgive dig.
Alle har særheder
Jeg kan godt forstå, at man kan blive usikker på sig selv, hvis man ikke ser ud som alle andre. Jeg tror nu, at de fleste piger vil være nysgerrige, og at kærligheden og begæret vil overskygge i en intim situation. Det lyder da også til, at du generelt hviler meget godt i dig selv og den krop, du er skabt med. Bliv ved med det! Vi har alle vores små særheder på kroppen.
Kan måske fjernes
Hvis du er meget ked af håret, kan det ofte fjernes på skønhedsklinikker, fx med laser. Men som sagt er det godt lige at blive set af en læge for at sikre, at det ikke er et led i en sygdom (men det tror jeg nu umiddelbart ikke).
Mvh Morten