Eneste der ikke er færdig i puberteten - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en dreng på 15, og jeg har et problem. Jeg er den eneste ud af 6 drenge i min klasse der ikke er færdig i puberteten. Det eneste tegn på at jeg er i det, er få hår under armene og også et par hår nede ved det private sted. Min penis er 5cm i slap og 7cm i stiv. Jeg kan ikke trække forhuden tilbage, og min stemme er ikke gået i overgang. Så hvad skal jeg gøre?

Joachim, 15 år

SVAR:

Hej Joachim

Tak for din besked. Det kan variere meget, hvornår man går i puberteten. Det er ikke sjovt, at være den sidste i klassen til at gå i puberteten.

Da du er ved at udvikle mandlig kønsbehåring, er din pubertet gået igang og over de kommende år kommer du til at "indhente" de andre i klassen.

Man kan ikke gøre noget for at fremskynde processen, så du er nød til at væbne dig med tålmodighed. Men du skal ikke være bekymret, for at du ikke kommer i puberteten. Det skal nok komme.

Mvh Boje