Yngre dreng har stjålet min pige – hvad vil I råde mig til?
Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 15 år, som har fået følelser for en pige, men hun har et crush på en anden.
For en måneds tid siden skrev hun ja, til at hun havde et crush på det såkaldte ungdomsmedie Formspring. Jeg skrev meget med hende i den tid, og det virkede som, om det var mig hun havde et crush på. En uge senere, der var jeg 99% sikker på, det var mig. Men her for en uge siden, der fik jeg at vide, at det er en anden, en dreng som er et år yngre end hende, og hun er 15. Hun er ikke en player, langtfra. Hun er virkelig en smilende pige, som gør enhver af hendes nærmeste gladere. Back to topic. Da jeg fik det at vide, fik jeg en tom fornemmelse i maven, og alt var ødelagt. Vi var sammen, dagen før jeg fik det at vide, og der gav jeg hende en gave.
Ved virkelig ikke, hvad jeg gør, jeg har fået følelser for hende, efter hun hentydede til, at det var mig, som hun havde et crush på, og derfor åbnede jeg op for hende.
Jeg vil virkelig gerne have hende tilbage. Hende og ham den yngre dreng, de har ikke noget endnu, de har været sammen, men ikke kysset.
Vær sød med at komme med et eller flere forslag om, hvad jeg kan gøre. Jeg vil ikke droppe hende, det kan jeg ikke få mig selv til.
Anonym, 15 år

SVAR:
Kære dreng på 15
Forvirrende signaler
Jeg kan godt forstå, hvis du er blevet forvirret og såret. Det er ikke sjovt, at netop som man tror at have noget særligt med en pige, så går hun pludselig efter en anden. Det lyder for mig også til, at hun selv er rigtig forvirret og nok ikke helt ved, hvad hun føler. Når hun gerne har villet flirte med dig og samtidig siger, at hun er forelsket i en anden. Mest af alt synes jeg, at det lyder til, at hun ikke helt har styr på, hvem hun er forelsket i, og hvad hun skal gøre. Du skriver, at hun er langt fra player, hvilket godt kan betyde, at det måske er nyt for hende med at have kæreste osv.
Fortæl hvordan du har det
Du beder om et forslag eller flere, til hvad du skal stille op. Først og fremmest kunne du skrive til hende og sige, at du er blevet rigtig forvirret og måske spørge til, hvem det er, hun er forelsket i. Så kan du høre det fra hende selv. Nogle gange kan det godt komme til at give en anden mening, hvis det ikke kommer fra den person, det drejer sig om. Du kan også fortælle hende om dine følelser og på den måde sige, at du har brug for at vide, hvor hun står.
Vær afklaret med, hvad du selv vil
I forlængelse af det vil jeg sige til dig, at du skal sætte en grænse for, hvad du vil være med til. Hun skal ikke lege med dine følelser og skylder at give dig et ærligt svar, om det kunne blive til noget med jer to. Det lyder til, at I har skrevet meget sammen, og derfor synes jeg, at det vil være helt naturligt, at du tager snakken op. Hun er højest sandsynlig også bevidst om, at I har flirtet og har måske godt af at få stillet spørgsmålet, så hun selv får taget stilling til, hvad hun vil og føler. Jeg håber, du kan bruge noget fra mit svar. Jeg sætter lige et par links herunder, som du kan læse
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
"Plusser" ved at vente med at få en kæreste
Venlige hilsner fra Katrine
Leksikon
Læs mere her
Er du glad for dig selv?