Vil min flirt mig eller hvad?
For at gøre en lang historie “kort”, så har ham fyren, jeg har haft noget med i 2½ måned og jeg været bedste venner på snapchat i så lang tid, at vi næsten får de lyserøde hjerter, hvor man har været bff i 2 måneder. I dag mistede vi så det røde hjerte (ved, det lyder latterligt at gå op i det, men har en grund til det), og jeg tænkte: “Åh gud, så har jeg jo haft ret hele tiden!” for vi har ikke set hinanden i en måned snart, og han har ikke taget så meget initiativ, som han gjorde førhen. Han har ikke rigtig længere tid til at mødes, og han har samtidig liket en anden piges billeder og har kommenteret dem på insta på en måde, så man ville tænke, at han kører lidt dobbeltspil og bare “leger” med mine følelser, indtil han har fundet ud af, om han hellere vil den anden pige end mig (hun bor dog 1 time og lidt mere væk) Enten har de to mødtes, eller også har de ikke ...
Jeg skriver så til ham: “Hvorfor er vores hjerte på snapchat væk?” Og så skriver han sådan: “Hvem fanden er det du skriver så meget med?” som om jeg er fatsvag og ikke har lugtet lunten. Så skriver jeg, at det vist er ham, der har fået en ny bff på snap, og så benægter han det bare. Men så skriver jeg, at hvis jeg er irriterende, skal han sige det, og han skriver så at det er jeg ikke. Og så skriver jeg: “Måske overtænker jeg bare, men går meget op i at folk er ærlige overfor mig.” Det har han så ikke svaret på, og nu står jeg her og er i kæmpe tvivl om, hvad jeg skal gøre ... Jeg er begyndt at få mange følelser indblandet og vil ikke blive såret, men jeg føler, han er bange for, at jeg har regnet den ud, og at han så bare gemmer sig og ikke har lyst til at tage konfrontationen med mig om, hvad der egentlig foregår.
Hvad skal jeg gøre?
Hilsen mig, 17 år

SVAR:
Kære du
Tak for dit spørgsmål.
Kun han kan svare
Helt konkret spørger du, om din flirt vil dig. Jeg vil forsøge at give dig nogle hjælpende tanker, men om han vil dig, kan kun han svare på. Hvis jeg forstår dig ret, foregår meget af jeres kommunikation via snapchat. Det kan være hyggeligt og nemt at flirte over snapchat og også virke meget uforpligtende. Man kommer nemt til at tolke alt muligt, både i forhold til hvad man snapchatter og hvor meget man snapchatter.
Når man har flirtet, som I har i et par måneder, er det måske tid til at tage en snak om, hvad der egentlig foregår. Sådan en face-to-face snak. Kun din flirt kan svare på, hvordan han har det med dig, og jeg synes, du fortjener, at I får en ærlig snak om det. Hvis han flirter med flere piger og/eller er gået videre til en ny pige, fortjener du at vide det, og få det der har været mellem jer lukket på en god måde.
Svær men nødvendig samtale
Det kan være svært og grænseoverskridende at fortælle, hvordan man har det med den anden person, og man sætter sig selv i en sårbar situation. Ikke desto mindre kan det give dig klarhed over, hvor I har hinanden. Fortæl ham, hvad du tænker om jeres relation og fokuser på det, frem for hvorvidt han har gang i noget med andre piger. Som du skriver, har han måske ikke lyst til at tage konfrontationen med dig, men jeg håber, at I stille og roligt kan få en snak om, hvad der sker imellem jer og dermed få klare linjer.
Måske kan du få noget ud af at læse artiklen Et trin ad gangen er det mest sikre, der handler om det med, hvad man skriver til hvem. Du kan også læse flere artikler og svar i vores tema Fra venner til kærester, som måske kan give dig nogle input til, hvordan du vil chatte og snakke med drenge fremover samtidig med, at du passer godt på dine egne følelser.
Jeg håber, du kan bruge mine tanker til noget og ønsker dig alt det bedste.
Kærlig hilsen
Sara