Vækst stoppet ved 14 – kan brysterne vokse efter jeg er 18?
Hej
Jeg er en pige på 18 år, som har meget små bryster. Jeg bruger kun str. 75A. Jeg fik min menstruation som 12-årig, så det er lang tid siden. Jeg er 167 høj og vejer 57 kg. Jeg har lidt fedt på maven, så jeg synes slet ikke, at mine bryster passer til resten af min krop.
Jeg føler ikke, at jeg har vokset, siden jeg var ca. 14. Min højde har været den samme lige siden og det har min bh-størrelse også. Hvorfor stoppede jeg med at vokse allerede som 14-årig? Og tror I, at mine bryster måske vil vokse igen, selv om jeg er 18?
S

SVAR:
Kære S
Jeg er ked af at høre, at du er så ked af dine brysters størrelse. Det er svært at sige noget om, hvor længe dine bryster kan vokse, men når du fortæller, at de ikke er vokset i flere år, og du har haft menstruation i mange år, vil jeg tro, at de forbliver den størrelse, de er nu. Jeg håber, du bliver glad for din krop og den du er.
Hvis du klikker rundt på siden, vil du se, at mange har samme problem som dig. Læs også svarene til nogen af dem. Her et par eksempler og du kan selv finde flere:
17 år – hvorfor vokser mine bryster ikke?
Kan jeg med kost ændre mine brysters størrelse?
Læs også artiklen: Hvad er jeg værd?
Mvh Mette