Tog fortrydelsespille - kan det stadig forhindre jeg bliver gravid?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har en fast kæreste, vi har været sammen i to år. Jeg var ham utro (Det er min kæreste klar over, og vi har fået det snakket igennem osv, og har igen fået styr på vores forhold)

Min kæreste og jeg prøver på at få en lille, men da jeg var utro, var det desværre ikke beskyttet samleje. Så jeg tog en fortrydelsespille. Nu vil jeg bare hører om, at det kan have påvirket min cyklus osv? (efter man er stoppet med p piller kan man jo i op til et år kunne have problemer med at blive gravid?, og hvad jeg har googlet mig frem til, så er en fortydelsespille bare en KÆMPE dosis p-piller) men kan det være sværere at blive gravid efter jeg har taget den pille, eftersom min kæreste og jeg stadig vil have en lille.

Anita, 21 år

SVAR:

Hej Anita

Nej, det burde ikke være noget problem efter 1-2 mdr.

Roland