To dejlige fyre ! - hvem skal jeg vælge?
Jeg er en forrviret pige, som ikke aner, hvad hun skal gøre. Der er de her 2 fyre, med så meget forskel, men de er dejlige på hver deres måde.
Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal vælge, jeg synes, der er gået lang tid, hvor jeg bare har gået og tænkt igen og igen. Jeg kan bare ikke komme frem til, hvad jeg skal eller vil med hensyn til dem. Jeg prøver så mange ting for at finde ud af, hvem som kunne være den rette!
Håber i kan hjælpe mig, jeg vil ikke gå og være så forvirret mere.
.. hilsen den forvirret pige, 17år

SVAR:
Kære forvirrede pige
Du skriver ikke ret meget konkret om dig selv, de to fyre og hvad det er, du har prøvet, for at finde ud af hvilken af de to, der er den rette. Så mit svar til dig vil være lidt generelt.
Giv mig et svar!
Jeg kan godt forstå, at du synes, det er frustrerende at være forvirret. Det kan komme til at fylde rigtig meget inde i ens hoved, når nu det bare er et svar, man ønsker. Nogle gange kunne det være rart, om Gud ville bøje det i neon, sende et brev eller gøre et eller andet, så der ikke var noget at være i tvivl om. Det er bare ikke altid virkeligheden.
Ned i gear
Når det så er sagt, tror jeg, at du har brug for at geare helt ned og tage det med ro. Ud over at det ville være rart med et svar, så har du jo hele livet foran dig, hvorfor have så travlt? Måske vil du endda opleve, at hvis du tager en lille pause i din eftersøgning på svar, at du hele tiden har vidst, hvad det var, du skulle. Nogle gange kan man have så travlt med at finde svar, at det ikke er til at få øje på det svar, der ligger lige foran en - måske inde i dig?
Hvordan finde den rette?
At finde den rette er ikke nemt og det er noget, der kan tage lang tid. Noget af det, du kan gøre er at sætte dig ned og mærke efter. Hvad er det for en fyr, du ønsker at dele dit liv med? Hvad er det for egenskaber, du sætter pris på ved en kæreste?
Måden hvorpå du kan finde ud af, om du passer sammen med en dreng, er ved at se på, om i snakker godt sammen, er I gode til at lytte til hinanden, respekterer I hinanden og lader I være med at ville lave om på den anden, har i fælles værdier og interesser? Kan du forestille dig en fremtid med ham?
Her er lige lidt links, der måske kan være med til at give dig nogle ledetråde til, hvad du skal gøre.
Den eneste ene
Forelsket - en fantastisk følelse
Værd at vente på
Mit råd til dig er helt kort fortalt: Giv det tid - hvad med at starte som venner og så bare se, hvor det fører hen?
Håber du finder vej ud af din forvirring.
De kærligste hilsner
Vivian