Tænker kun på hende - kan man falde for én på grund af en drøm?

Vis spørgsmål

Hey, jeg havde en drøm om min kollegas kæreste, ikke noget seksuelt, tvært imod, det var rent hygge. Anyway, da jeg vågnede op og til nu, har jeg ikke tænkt på andet end hende. Kan man falde for en på grund af en drøm eller hvad kan være årsagen, til at jeg tænker på hende non stop nu?

Phoenix, 22 år

SVAR:

Kære Phoenix!

Jeg svarer dig ikke, fordi jeg er drømmeekspert eller drømmetyder, men ud fra hvad jeg lige tænker, når du skriver, som du gør.

Drømme kan tage udspring i virkeligheden

For mig er drømme en del af det, jeg oplever. Ofte er oplevelserne i drømmene blandet sammen af alt muligt. Når du skriver, at du har drømt om din kollegas kæreste, tænker jeg, at du i forvejen kender hende og du dermed har mødt hende før. Jeg tænker også, at du inden drømmen synes, at hun var ret sød. Drømmen kan på den måde have været med til at skubbe til noget, som jeg tror, har ligget der i forvejen, nu har drømmen bare været med til, at du tænker på hende non stop.

Drømme kan fortælle noget vigtigt

Drømme kan også være tegn, men jeg kan ikke fortælle dig, om din drøm kan være tegn på noget bestemt. Måske vil drømmen fortælle dig, at der er ting, du savner, som du ser din kollega og pigen har sammen. Og måske kan din optagethed af pigen vise dig, hvilke egenskaber, du synes om hos en pige. Drømmen behøver ikke at betyde, at du er faldet for hende specielt.

Vis respekt og forsøg at flytte fokus

Tanker og følelser er noget af det, som vi næsten ikke kan styre. Derfor er det ikke muligt, at du kan beslutte dig for ikke at tænke på hende, dog kan du være bevidst om ikke ligefrem at dyrke tankerne og give dem næring. Det som vi alle kan styre, det er vores handlinger. Du kan beslutte dig for, hvad du gør i forhold til hende. Jeg tænker, at du ikke skal fortælle hende om, at du har drømt om hende. Hun er er i et forhold og det tænker jeg, at du må respektere.

Det er vigtigt, at du beskæftiger dig med ting, du kan lide, på den måde kan du måske lægge lidt afstand til dine tanker om hende.

Kærlig hilsen

Jens Ole Clausen