Svien i skridtet - hvad kan det være?
Jeg var i bad her den 26 februar. Lige pludselig begyndte det at klø i mit underliv. Det er ved min skedeåbning, det klør helt forfærdeligt. Har været i bad og har vasket mig godt dernede, men IKKE med sæbe.
Jeg var i seng med min (eks) kæreste for 3 uger siden, kan det være noget med det? Eller hvad kan det være?
Hilsen den anonyme 15 årige pige.
Ps. vil gerne have et hurtigt svar, da det er vildt ubehageligt at gå med.

SVAR:
Kære pige
De symptomer, du beskriver, kunne lyde som om, du har en svampe-infektion i skeden. Det plejer at klø ganske forfærdeligt.
Det kunne også skyldes en bakteriel ubalance i skeden. En tredje mulighed kunne være, at du er smittet med klamydia, en kønssygdom( du skriver ikke om I brugte kondom eller ej).
Under alle omstændigheder synes jeg, du skal lade dig undersøge hos din læge, som så kan sørge for den rette behandling, uanset om det er det ene eller andet eller tredje, der er galt.
Hvis du en anden gang skulle få ubehagelige og irriterende symptomer som det, du beskriver, vil jeg opfordre dig til at gå til læge - jeg synes, det er lidt længe at trække den og vente på svar fra en brevkasse.
Det er helt Ok, at du spørger, men for din egen skyld, synes jeg, det ville være rart med vished noget hurtigere.
Venlig hilsen Linda Møller