Sprunget blodåre i testikel - kan vi så få børn?

Vis spørgsmål

Hej, jeg håber, I kan hjælpe mig! Min kæreste går til boksning og har fået sprunget en blodåre i testiklen. Vi har snakket med lægen om det, og lægen siger, at hvis det ikke blive bedre, så kan han ikke sperme, men hvis det er han kan, kan vi så få børn?

Kan han eventuelt også fået nogle piller, han har ondt engang i mellem ..

M, 23 år

SVAR:

Det er fint, at I har talt med en læge.

Jeg forventer, at blodansamlingen og smerterne forsvinder af sig selv i løbet af et par uger.

Jeg kan ikke udelukke, at noget af det sædproducerende væv i testiklen har taget skade, men forventer ikke, at det påvirker din kærestes evne til at blive far. Han har jo som minimum en rask testikel og det er tilstrækkeligt.

Venlig hilsen

Lars Dysager, læge