Smerter i og omkring penis, skal jeg være bekymret?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg er en fyr på 25. Mit spørgsmål går på, at jeg har svie ved vandladning. Det har nu stået på i omkring 5 dage. Jeg er også øm mellem lysken og penisroden i højre side. Der er ingen fysiske symptomer. Skal jeg være bekymret ?

Håber du kan hjælpe mig. Henrik, 25 år

SVAR:

Kære Henrik

Symptomerne kan fx skyldes seksuelt overført sygdom eller urinvejsinfektion. Hovedmistanken går mod chlamydia, hvis du har dyrket ubeskyttet sex for nylig. Jeg vil anbefale at gå til din egen læge for at blive undersøgt. Der er næppe grund til at være bekymret.

Mvh

Boje