Skal på date, hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva! :) Jeg har nu taget det største skridt for mig, som er at invitere en pige ud på middag. Da det er nu er længe siden, jeg har vært på en rigtig date, vil jeg spørg om, hvad jeg kunne gøre for at ikke være så nervøs, som jeg nu er.

Hvad kunne være smartes at gør/snakke om, hvis vores samtale går i stå?

Jeg ved godt, at når man er sammen med en pige, så skal man lade hende om at snakke, men hvad nu hvis hun ikke har mere at sige? Skal jeg så blive ved med at spørg hende om noget andet?

Jeg kan godt selv føle Ind i mellem, at det lyder, som om jeg interviewer hende, når det er mig, der spørg mest.

Så please help me! Jeg håber virkelig på gode, der virkelig kan hjælpe mig.

Mange venlige hilsner

Fra den anonyme :)

17 år

SVAR:

Kære Anonyme

Det lyder spændende. Det må føles godt at have taget det skridt at få lavet en aftale.

Hvad gør man når man er nervøs

Du har jo meget godt fat på noget omkring at stille spørgsmål. Det er altså skønt at være sammen med én, der gerne vil høre, hvem man er og hvad man tænker.

Når du spørger til den andens interesser, så husk at lytte til det, hun svarer. Når hun svarer, så skal du lytte efter, hvad hun siger. Ud fra det, hun siger, kan du vide lidt om, hvordan det næste spørgsmål skal være. Når man er nervøs, så kan man komme til at spørge uden at lytte til det, hun svarer. Derved kan det komme til at opleves sådan lidt kantet, at man sidder der og bare stiller spørgsmål.

Lav noget sammen

Det kan også være godt at lave noget sammen. Hvis man ikke kender hinanden for godt, så kan det godt være lidt svært bare at sidde og skulle snakke. Så man kan gå ud og opleve noget sammen. Biograf, museum, skøjtebane, bowling, ….. ja kun fantasien sætter grænser.

Jeg håber daten vil gå godt.

Venlig Hilsen

Steen Kruse