Sex med flirt – hvordan bliver vi kærester?

Vis spørgsmål

Jeg har haft noget med min flirt i 3-4 måneder nu. Vi har haft sex mange gange, og hun har gjort ting med mig, som hun ikke har gjort med sin tidligere kæreste (seksuelle ting som blowjob og lade mig slikke hende). Jeg er dybt forelsket i hende, og jeg ved, at hun kan lide mig meget. Hun siger selv, at hvis hun så mig med en anden pige, ville hun nok blive ked af det. Jeg har snakket med hende om vores forhold, og om hun har lyst til, det bliver til mere. Her kommer det irriterende/forvirrende ved det hele.

Jeg tænker ofte på hende og skriver derfor tit til hende. Hun fortæller mig dog, at hun er typen, som bliver træt af en, hvis man hele tiden skriver til hende, og at hun nogle gange synes, jeg bliver irriterende, men jeg kan bare ikke lade være. Det er oftest mig, som skriver til hende og ved, at der kan gå lang tid, før hun skriver til mig, hvis jeg ikke gør det. Hun siger også, at hun hurtigt bliver træt af folk, hvis hun er ofte sammen med dem. Hun vil kun have, vi er sammen 1-2 gange om ugen. (Det får mig også til at sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget hun egentlig kan lide mig.)

Hun har sagt, at hun gerne vil være kæreste med mig, men hun er bange for at blive stemplet som en “slut” af alle andre (hun har haft 5 kærester på 3 år). Hun er tidligere blevet mobbet med at blive kaldt ting, fordi hun ikke er helt ligesom andre. Derfor betyder det meget for hende, hvad andre folk tænker om hende. Hun fortæller mig så også, at hun er lidt i tvivl, om hun gerne vil have, vi bliver kærester, eller at vi bare fortsat har en “flirt”.

Hvad bør jeg gøre i min position? Bør jeg tage en kold tyrker fra hende og slet ikke skrive til hende og lade hende komme til mig? Eller hvad bør jeg gøre for at få hende til at bestemme sig for, at hun gerne vil være min kæreste? Hun kom ud af sit seneste 9 måneders forhold for cirka 2 måneder siden, og derfor siger hun, at folk vil stemple hende.
Det skal lige siges, at hun stadig er ven med hendes ekskæreste, og han prøvede for nylig at kysse hende (hun har stadig følelser for ham), men hun afviste ham og sagde: “Nej! Jeg har “John”, så vi skal ikke noget!” Jeg har bedt hende om at bryde kontakten med ham, men det vil hun ikke, fordi hun siger, hun godt kan styre sig og er sikker på, at han egentlig ikke kan lide hende, men bare leger med hende (han er den type). PS. Skal lige siges, han egentlig også er min ven :/

Hvad gør jeg?

Hilsen en forvirret og desperat dreng på 17

SVAR:

Hej  John

Der er et par ting, jeg ikke helt kan få til at passe, som jeg bliver lidt nysgerrig på.

Du begynder med at skrive, at du og din flirt har haft noget i tre-fire måneder. Men samtidig er hun lige kommet ud af et ni måneders forhold for ca. to måneder siden. Det vil sige, at hun har været sin daværende kæreste utro sammen med dig, eller ...?

Flirt eller kærester

Du omtaler hende som en flirt, men I har masser af sex, og du har en forventning om, at I skal være sammen ofte. Der er noget galt med enten forventningsafstemningen eller ordvalget. Ordet flirt er måske lige overfladisk nok at bruge om én, du jævnligt går i seng med, og netop derfor bliver du også forvirret. Du har lyst til og håber på mere alvor – altså et parforhold.

Noget rod for hjertet

Det virker, som om det er blevet enormt “farligt” eller umoderne at være kærester. Men til gengæld har rigtig mange en “flirt” eller “noget med” nogen. Det er dejligt uforpligtende og en hel bland-selv-slik-væg af lækkerier, men det er noget rod for hjertet. For selvom vi siger til os selv, at vi bare “har noget” eller “flirter”, så lever vores hjerte sit eget liv, og det går i stykker, når vi gang på gang skuffes over, at den anden ikke er lige så seriøs i forpligtelsen.

Måske er vi bange for at gå glip af noget, hvis vi erkender og siger højt, at vi er i et forhold. Så er vi jo ikke frie til at være sammen med andre. Men det med at kalde det et eller andet løst for at bilde sig selv ind, at man er fri, holder bare ikke. Det ser du selv nu. Dit hjerte vil mere, og du er ked af det og frustreret.
Hun har med sin krop vist, at hun vil mere end flirt, men hun afviser dig med ord, og det skaber forvirring og knuste hjerter.

Du kan læse mere om flirt og følelser i disse artikler:

Flirt – den vilde jagt efter en kæreste

Slå koldt vand i blodet

Måske kan dette svar også give dig nogle tanker til overvejelse:

Kan vi være venner med fordele” uden at få følelser i klemme?

Pas på dig selv og lad hende gå

Hvis du vil passe på dig selv og dit hjerte, synes jeg, at du skal lade hende gå. Som du beskriver hende, ser jeg ikke en pige, der er klar til at binde sig til noget fast og efter hendes mening “kedeligt”. Jeg tror, hun kunne have godt af ro til at finde sig selv. Det er ikke sikkert, at hun har lyst til at arbejde med sig selv nu, men det ville være godt for fremtidens skyld. Hun kan lide at få dækket behovene for intimitet og opmærksomhed fra dig, men hun gider ikke forpligtelsen eller det, at andre ved, hun nu er i et forhold igen.

En anden gang synes jeg, du skal lade være med at give så meget af dig selv til “en flirt”. Lad flirt være det det er: charmerende bemærkninger, øjenkontakt og lidt berøringer, men gem det mere intime og seksuelle til én, som kan og VIL dig rigtigt. Pas rigtig godt på dit hjerte og på dig selv.

Mange hilsner og held og lykke med kærligheden.

Der findes masser af søde piger – også mange uden alt for tunge “issues”, der skal behandles først.

Anja